My new roommate (Day 2)

18\10\2013

طول الليل معرفتش أنام ….
كل شوية يطّلب مني حاجة (سواء شاي \شاي باللبن أو حاجة تتاكل ) ….
أنا مش بشتكي بس حاجة صعبة قوي انك تصحى كل ساعة علشان طلب صغير ….

و كل شوية السيد الوالد يصحى يقوللي نام شوية …. بابقى عايز اقول له …. ما أنا نفسي أنام  ….  يعني بإيدي و أنا قلت لأ

المهم …..
صحيت الصبح بهزر مع الكل …. يعني أرفّه عنهم شوية منهم جدي
كلمت واحد صاحبي علشان ننزل أو نروح النادي … قاللي النهاردة الجمعة …. و كان بالنسبة لي  اكتشاف قلتله خلاص حالبس و أعدي عليك علشان نصلي

بعد الصلاة … رحت جبت شوية حاجات للبيت … و قلتلهم أنا رايح ال(جيم )
رحت …. جريت ربع ساعة كالعادة …. اشتغلت لحد ما هديت

روحت لقيت والدي و عمي جابوا مرتبة جديدة علشان جدي (مايجيلوش قرحة و كدة)

نزلت جبت أدوية لجدي

كان يوم روتيني …. بس (رفيقي في السكن ) كانت نفسيته أحسن النهاردة … و دي حاجة مهمة

أنا عارف كويس ان من ساعة ما جدتي توفت و هو زعلان … بس أديني بضحكه من وقت للتاني
ممكن هو يبقى فاكر … انه بموتها هو مش عايش علشان حد
بس أنا ممكن أقنعه بغير كدة … و ده غالباً حيبقى دوري الفترة الي جاية

Leave a comment